När Johan Jansson Hydling klev av isen efter den sista serieomgången mot Hammarby, gjorde han det med vetskapen om att det kanske skulle komma att bli hans sista framträdande i den blåsvarta matchtröjan. Det var många känslor inblandade efter slutsignalen.
– Jag hade meddelat sportkommitten i december att det skulle bli min sista säsong. Att ha familj med två barn 27 mil bort sliter och jag kände att mitt eget samvete gentemot dem inte klarade mer! Sirius betyder massor för mig, jag känner ett ansvar och ett engagemang emot klubben som fostrat mig men sedan jag blev förälder så är det största ansvaret och engagemanget ens barn och familj och deras bästa! Så när domaren blåste av på Zinken var det känslosamt, dels för att jag var säker på att det var över och dels för prestationen vi som lag mäktat med. Det var väldigt många och starka känslor på samma gång, säger Johan Jansson Hydling och fortsätter:

Allt sedan jag kommit hem till Ljusdal och vardagen med sambon och barnen rullat igång så har jag ändå funderat och vänt saker. Den jag ska tacka för att jag vänt i frågan, om att pendla en vinter till, är min sambo och barnen. Det är framförallt Frida (sambon) och Alton (pojken 5 år) som faktist övertalat mig att fortsätta. Med deras fulla stöd så känns det fantastiskt roligt och inspirerande att kunna få chansen att göra något jag älskar och det är att få dra på mig den blåsvarta tröjan, säger Johan Jansson Hydling.
Hydling är en spelare som offrar allt. Utan att tveka kan han kasta sig med huvudet före för att täcka ett hårt skott, det säger en hel del om hans inställning på isen.

– Jag har aldrig på seniornivå iaf varit någon läcker lirare. Idrott för mig handlar om att ge allt för dagen och i situationen som man är i. Man gör olika saker och har olika roller i laget som tillsammans blir ett kollektiv. Det sitter i ryggmärgen att ge allt, så om det krävs så kastar man sig och täcker ett skott, säger Johan Jansson Hydling.
Nu blickar Johan Jansson Hydling fram emot nästa säsong, en säsong där Sirius Bandy förhoppningsvis kan ta ytterligare steg framåt och uppåt i tabellen.

– Jag har tidigare pratat mig varm och de yngre grabbarna som kommer upp och med rätt styrning och träning så kommer de ta ännu större kliv. Flertalet av dem var redan i fjol med och bidrog på ett fantastiskt bra sätt! Det verkar också som att den satsning klubben och Olle aviserat har gett gehör hos partners som tror på oss och vår framtid. Det är jätteviktigt att vi har människor och företag som tror på det vi gör och satsar både tid och pengar i klubben, säger Johan Jansson Hydling.

Från och med nästa säsong införs ett nytt seriesystem som bl.a. innebär att det kommer att spelas åttondelsfinaler, något som Johan Jansson Hydling välkomnar.

Det ska bli kul med lite förändring, som bandyspelare vill man alltid spela så långt in på vårkanten som möjligt! Jag både hoppas och tror att vi i Sirius tillsammans med partners och alla i och runt klubben och inte minst Västra Sidan kommer att ta ett steg till vintern som kommer och jag är jätteglad över att kunna få vara med på den resan, säger Johan Jansson Hydling.